Spirulina sau Chlorella – ce microalgă să introducem în dieta noastră?

Ce sunt Spirulina și Chlorella?

Alge microscopice cu un conținut ridicat de clorofilă, vitamine, acizi grași esențiali și minerale  foarte benefice organismului uman, fiind folosite adesea ca suplimente alimentare sub formă de pulbere sau de comprimate.

De ce sunt ele benefice și de ce ar trebui să le consumi?

Spirulina spre deosebire de Chlorella, conține un pigment numit ficocianină, cu rol antioxidant, întărește sistemul imunitar  și are un rol important în hematopoieză (procesul de producere a globulelor roșii din sânge).

  • are un conținut ridicat de proteine, de până la 70% din masa sa (spre deosebire de Chlorella care conține doar 50% proteine), motiv pentru care este folosită în dieta vegetarienilor.
  • conținut ridicat de vitamine și nutrienți, dintre care amintim vitaminele din complexul B (B1, B2, B6, B12), vitamina A si vitamina K.
  • conținut bogat de minerale precum calciu, zinc, fier, fosfor, magneziu.
  • conține și acid  linoleic cu un rol esențial în funcționarea sistemului nervos, în menținerea sănătății oaselor, în reglarea metabolismului
  • bogată în zeaxantină, o componentă a mușchilor și a ochilor, care poate reduce riscul de producere a cataractei și a degenerării musculare asociate cu înaintarea în vârstă

Printre beneficiile Spirulinei se numără:

  • reducerea hipercolesterolemiei (scăderea concentației de colesterol din sânge);
  • reducerea hiperglicemiei (astfel ea poate fi consumată si de persoanele cu diabet zaharat de tip II).


Chlorella
are un conținut ridicat de: vitamina B12, proteine, omega-3, acid folic și fier.

Ameliorează anemia și hipertensiunea arterială, fiind recomandată chiar și în cazul femeilor însărcinate (deoarece reduce semnificativ anemia, proteinuria și edemul).

Chlorella are un conținut bogat în clorofilă, o componentă importantă în creșterea și repararea țesuturilor, motiv pentru care este recomandată sportivilor, dar  și  în detoxifierea organismului.

Printre beneficiile Chlorellei se numără:

  • întărirea sistemului imunitar;
  • creșterea și dezvoltarea bacteriilor bune din tractul intestinal;
  • prevenirea și tratarea leziunilor provocate de cancer;
  • puternic antioxidant,
  • menținerea sănătății pielii și a ochilor datorită conținutului ridicat de  beta caroten.

Care dintre ele este mai benefică organismului: Spirulina sau Chlorella?

Spirulina sau Chlorella: ce introducem în dietă? - NaturaFresh - Spirulina și Chlorella

Ambele tipuri au un conținut ridicat  de nutrienți, fiind foarte asemănătoare în ceea ce privește aspectul, mirosul și gustul. Cu toate acestea, Chlorella este mai bogată în: acizi grași esențiali (Omega-3), vitamina A, riboflavină, clorofilă,  magneziu, zinc și fier. Nivelul ridicat de acizi grași nesaturați, antioxidanți și alte vitamine îi oferă acesteia un avantaj față de Spirulina.

Spirulina, pe de altă parte,  este mai bogată în proteine, vitamina B12 și acizi grași esențiali (Omega-6). Pe lângă substanțele componente, ele diferă și prin numeroasele beneficii aduse organismului.

Dilema: Spirulina sau Chlorella

Din explicațiile și argumentele prezentate mai sus, nu va exista dilema: Spirulina sau Chlorella, ci se recomandă consumarea în paralel a Spirulinei și  a Chlorellei, cele două având un efect complementar asupra sănătății.