Cum poți să îți iei majoritatea nutrienților de care ai nevoie când nu ai timp să gătești sănătos?

O dietă echilibrată presupune proporții egale și constante de alimente, odihnă și timp liber. Chiar dacă tehnologia prezentă în momentul de față ne ușurează foarte mult viețile, stresul cotidian este încă prezent în rutina noastră. Exact, deja face parte din rutina noastră și de cele mai multe ori acesta este unul dintre factorii care au efecte asupra corpului și sănătății noastre.

Dietă echilibrată în viața agitată. Este posibil? - NaturaFresh - Dietă cu spirulină

Probabil pentru o bună parte dintre persoane următoarea situație este foarte cunoscută:

  • 12 ore de lucru/zi,
  • epuizare fizică și psihică pe când ajungi acasă de la serviciu,
  • filme și cărți motivaționale pentru a-ți promite că „de mâine începi o viață sănătoasă”,
  • comandat sau cumpărat mâncare sănătoasă dar care se prepară rapid. Tot ce obții însă este o oboseală permanentă și parcă mâncarea sănătoasă pe care o comanzi pare să nu te ajute deloc. În cazul acesta, ce elimini din ecuație?

Hai să le luăm pe rând:

  1. La cele 12 ore de lucru/zi probabil nu vei vrea să renunți (eventual să mai reduci din ele), dar stresul tot va exista și trebuie să produci ceva pentru a trăi, nu?
  2. Filme și cărți motivaționale – categoric nu insinuăm să renunți la ele (dimpotrivă, cu cât mai multe cu atât mai bine, mai ales că în timp îți vor spori productivitatea), însă știm sigur că nutrienții și vitaminele necesare unei bune funcționări a organismului nu se vor lua singure după ce ai citit o carte.
  3. Viața sănătoasă (plecând de la punctul 2) nu o construiești peste noapte.
  4. Mâncarea sănătoasă – totul bine, îți cumperi legume și carne pentru o dietă echilibrată însă întrebarea este: cunoști proveniența produselor? Organismul tău își ia toate vitaminele și alți nutrienți necesari?

Și, totuși, cum scapi de oboseală?

Cum faci să îți menții corpul într-o formă fizică bună și în același timp sănătos?

Poate că ai auzit până acum de anumite super alimente. Un astfel de superaliment este alga albastră-verde numită Spirulina. Cu toate că nu este foarte comună în dietele noastre zilnice, această algă prezintă un potențial imens pentru hrana oamenilor. Cum a apărut această algă și cum a fost descoperit potențialul acesteia ca și super aliment găsești aici, așa că în continuare hai să vedem cum te poate ajuta Spirulina să scapi de oboseală, să reduci kilogramele în plus și în același timp să îți păstrezi aportul de nutrienți în limite normale.

Spirulina intensifică metabolismul și are efecte hepatoprotectoare.

Un studiu din 2014 realizat de cercetători greci privind efectele Spirulinei asupra unor pacienți care prezintă afecțiuni ale ficatului (engl. non-alcoholic fatty liver disease) a demonstrat faptul că suplimentarea dietei cu 6 grame/zi de Spirulina are multiple beneficii asupra metabolismului.

Studiul a durat 6 luni, iar la finalul perioadei s-a observat o scădere semnificativă asupra nivelelor de

  • aspartat aminotransferaza (38.5%),
  • alanin aminotransferaza (37.5%),
  • gamma-glutamiltransferaza (26.7%),
  • trigliceride (24.8%), colesterol LDL (9.6%),
  • colesterol total (9.1%)

În același timp nivelul de hemoglobină a prezentat creșteri semnificative (4.1%).

Așadar, Spirulina detoxifică ficatul, reduce lipidele de care nu avem nevoie și crește nivelul de hemoglobină.

Spirulina poate preveni bolile cardiovasculare

Ku și colaboratorii săi, prezintă într-un articol din 2013 potențialul pe care Spirulina îl are asupra sănătății, în prevenirea unor boli. Această algă care ar trebui introdusă în alimentația noastră pentru o dieta echilibrata. Faptul că poate preveni bolile cardiovasculare se datorează efectelor hipocolesterolemiante și antioxidante pe care le are.

Efectele antiinflamatoare și de intensificare a imunității

Au fost puse în evidență prin studii pe animale de laborator cu artrită cărora li s-a administrat Spirulina 800 mg/zi (8 zile) ca și adjuvant, respectiv s-au administrat câte 2 g/kg corp/zi (7 zile) animalelor de laborator ce prezentau colite. A rezultat o scădere a inflamației mucoaselor și submucoaselor, respectiv a nivelului malondialdehidei (MDA), ceea ce ce indică potențialul Spirulinei de a preveni inflamațiile.

Reduce efectele alergiilor

Polenul, praful sau acarienii reprezintă unele dintre cele mai comune categorii generatoare de alergii de tipul rinitei și care conduc la reducerea unei diete echilibrate. Rinita alergică poate prezenta atât forme ușoare, cât și forme mai complexe însă este extrem de neplăcută deoarece în general cauzează roșeață sau umflături ale mucoasei nazale, lipsa poftei de mâncare ș.a.

Eficiența și tolerabilitatea Spirulinei de către pacienții cu rinită alergică a fost evidențiată printr-un studiu realizat în 2008. Pacienții cărora li s-a administrat Spirulina au prezentat îmbunătățiri asupra efectelor rinitei alergice, comparativ cu grupul cărora li s-a administrat placebo.

 

Referințe

  • https://www.medicalnewstoday.com/articles/324027.php