Asociem deseori cerealele cu ideea de îngrășare și asta pentru că uităm adesea să facem diferența între ceea ce înseamnă cereale integrale și cereale rafinate.

În acest articol vom vorbi despre cât este de important să adăugam alimentației noastre zilnice cereale integrale dar și cum putem face alegerea cea mai bună în consumul de cereale.

Cereale integrale vs. cereale rafinate

Înainte de a ajunge la discuția legată de importanța consumului de cereale integrale, trebuie să stabilim clar care este diferența dintre acestea și cele rafinate.

Cerealele integrale au în conținutul lor nutrienți și vitamine fără modificări și nu au zahăr. Din acest motiv, este foarte important să citiți etichetele produselor și să alegeți să le consumați cereale integrale.

Cerealele rafinate au zahăr adăugat și de aici, favorizarea procesului de îngrășare pentru că zahărul accelerează depunerea de grăsime și implicit, acumularea de kilograme.

Beneficiile consumului de cereale integrale

Organismul nostru are nevoie de cereale integrale și este indicat să facă parte din alimentația noastră zilnică. Bogate în fibre, vitamine și minerale precum calciu, vitamina C, vitamine din complexul B, fier, magneziu, zinc și seleniu, acestea vor oferi organismului beneficii nutriționale incontestabile.

Dacă nu știați, consumul de cereale integrale va menține sistemul cardiovascular împiedicând creșterea valorilor colesterolului rău și contribuind la scăderea nivelului trigliceridelor.

Consumând în fiecare zi cereale integrale, veți preveni apariția diabetului zaharat de tip 2 și asta tocmai pentru că ele au rolul de a regla nivelul zahărului din sânge având un efect benefic asupra siluetei.

De asemenea, vor ajuta la stabilirea tensiunii păstrând presiunea
sângelui în limitele normale.

Tipuri de cereale integrale

Înainte de a face achiziția pachetelor de cereale, este indicat să cunoașteți beneficiile fiecăreia pentru ca alegerea să fie una potrivită nevoilor organismului.

ORZ

Orzul este cultivat din cele mai vechi timpuri și face parte din categoria celor mai sănătoase cereale integrale reușind să își păstreze proprietățile nutritive mai mult timp.

Această cereală are beneficii multiple fiind cunoscută pentru calmarea inflamației tractului digestiv, hrănirea mușchilor și întărirea ligamentelor precum și a țesuturilor.

De-a lungului timpului s-a descoperit că orzul ajută la prevenirea apariției cancerului având un conținut mai mic de amidon și un conținut ridicat de beta-glucan.

Întăritor al sistemului imunitar, orzul ajută la scăderea valorilor colesterolului conducând la diminuarea apariției problemelor cardiovasculare.

SECARĂ

Secara este utilizată pentru realizarea pâinii sau a altor alimente de patiserie și nu numai. Acest tip de cereale este bogat în potasiu contribuind la buna funcționare a ficatului dar și a inimii.

Astfel, fie că vă place să preparați pâinea în casă sau că alegeți să o achiziționați pe cea din comerț, alegeți să consumați pâine de secară.

OVĂZ

Ovăzul este bogat în proteine, minerale și grăsimi sănătoase. Ovăzul joacă un rol important în circulația sângelui și previne ateroscleroza.

Îmbunătățește funcționarea sistemului digestiv și stimulează sistemul imunitar datorită mineralelor și vitaminelor din compoziție. De asemenea, este bogat în beta-glucan.

GRÂU

Grâul hrănește organismul cu ajutorul conținutului bogat în vitamine în special B6 și B12, extrem de necesare creierului.

HRIȘCĂ

Hrișca are un conținut ridicat de fibre solubile, ce vine în sprijinul celor care suferă de diabet zaharat ajutând la reglarea nivelului de glucoză din sânge.

Încetinește absorbția glucozei în intestine și îmbunătățește circulația sanguină prevenind blocarea vaselor de sânge.

MEI

Meiul are ca rol principal întărirea organismului după dezechilibrul cauzat de stres sau alimentație neadecvată.

Este bogat în fluor contribuind la sănătatea dinților.

Este recomandat adesea persoanelor care manifestă probleme digestive.

QUINOA

Quinoa are un conținut bogat de calciu, potasiu, proteine și aminoacizi esențiali dar și fibre solubile. Quinoa vine în sprijinul dietelor de slăbire.

Are un gust ușor dulceag și este la rândul său considerată una dintre tipurile de cereale integrale cele mai sănătoase.

AMARANT

Amarant – deși nu este tocmai o cereală, amarantul este inclus în această categorie, fiind asociat adeseori drept alternativă pentru cerealele integrale. Mai exact, amarantul este o plantă a cărei frunze și semințe sunt consumate.

Este cel mai des folosit drept ingredient însă este folosit și în tratarea unor afecțiuni. Se aseamănă cu quinoa nefiind tocmai cereale dar cu beneficii importante în sănătate: pentru a reduce colesterolul, a îmbunătății digestia, a scădea în greutate și a îmbunătăți activitatea inimii.

4 surse de cereale integrale sănătoase

Probabil știți deja, cei mai mulți specialiști în domeniul nutriției recomandă consumul de cereale integrale în prima parte a zilei. Cu toate acestea, ele pot fi consumate și în timpul zilei sau chiar la cină.

Există din acest punct de vedere mai multe produse din cereale integrale și pot fi consumate în diferite momente ale zilei.

Consumul de cereale integrale de la prima masă a zilei va menține starea de sațietate pe o perioadă mai lungă din zi. Alături de fructe, organismul va primi și doza de zahăr necesară pentru a vă simți energici.

Astfel, puteți consuma la prima masă din zi, cereale pentru mic dejun cu bucăți de fructe sau müsli. Sunt ideale atât pentru copii cât și pentru adulți, consumate cu lapte sau iaurt bio.

Dacă însă vă place să începeți ziua cu o cană de cafea, puteți alege o cafea din cereale instant care vă va oferi la rândul ei nutrienții, vitaminele și mineralele necesare organismului.

Pentru cei cărora nu le place să consume cereale integrale sub niciuna din formele amintite, le va plăcea cu siguranță o gustare sub forma unui baton din cereale cu diferite fructe.

Pachetul de patru batoane din cereale cu fructe costă 16,05 lei și poate fi consumat în orice moment al zilei sau când simțiți nevoia de ceva dulce.

De altfel, batonul din cereale cu fructe poate fi recomandat și ca gustare între mesele principale ale zilei, introdus în pachetul cu alimente pentru școală al copiilor.

Totodată, gustări delicioase care pot înlocui cina sunt realizate din rondele de orez expandat cu cereale integrale la care puteți adăuga fructe, brânză dulce sau un pahar cu lapte.

 

Unde putem găsi cereale integrale?

Indiferent cum alegeți să consumați cereale integrale, țineți minte că acestea pot avea conținut de zahăr numai dacă sunt alăturate fructelor.

NaturaFresh.ro vă pune la dispoziție o gamă largă de produse din cereale integrale, cafea din cereale sau batoane din cereale dar și cereale pentru mic dejun, fără adaos de zahar tocmai pentru a veni în sprijinul alimentației sănătoase.