În acest articol o să afli totul despre cânepă: ce este, de unde provine și la ce poate fi utilizată. Apoi o să descoperi 6 beneficii pe care consumul respectivei plante le aduce în viața ta. La final o să vezi de unde se poate cumpăra și cât de ușor poate fi introdusă în alimentația ta.

Dorim ca prin acest articol să te ajutăm să îți dai seama că alimentația sănătoasă este importantă și ușor de implementat în viața ta. Este nevoie doar să iei decizia pozitivă și lucrurile bune își vor face loc în viața ta.

Ce este cânepa?

Cânepa „(Cannabis sativa) este o subspecie a Cannabis sativa, specie care face parte din genul Cannabis, familia Cannabaceae. Cannabis Sativa sunt plante înalte și subțiri cu frunze înguste, care au o culoare verde-deschis și ramificații voluminoase. Cresc foarte repede și pot să ajungă la o înălțime de peste 3 metri într-un singur sezon.”

Planta Cânepă

Cânepa este probabil una dintre cele mai timpuri plante cultivate. Un sit arheologic din Insulele Oki, din apropierea Japoniei, a descoperit boboci de cânepă din aproximativ anul 8000 î.Hr. Utilizarea cânepei datează arheologic din epoca neolitică, în China. Amprente din fibră au fost găsite pe ceramica de cultură Yangshao din mileniul al V-lea î.Hr. Chinezii au folosit-o ulterior pentru a face haine, încălțăminte, frânghii și o formă de hârtie timpurie.

Cânepă DEX

Conform Dex cânepa este „plantă textilă cu tulpina înaltă și dreaptă și cu frunze alterne dințate pe margini, cu flori mici, verzui, cultivată pentru fibrele care se scot din tulpină și pentru uleiul care se extrage din semințe”.

Cânepă Wikipedia

Cânepaeste cultivată în special pentru utilizările industriale ale produselor derivate. Este una dintre plantele cu cea mai rapidă creștere și a fost una dintre primele plante care a fost transformată în fibre acum 50.000 de ani. Poate fi rafinată într-o varietate de articole comerciale, inclusiv hârtie, textile, îmbrăcăminte, materiale plastice biodegradabile, vopsea, izolație, biocombustibil, alimente și furaje pentru animale”, pentru a citi mai multe despre această plantă intră aici.

Semințele întregi și necurățate arată asemănător cu cele de porumb maro. În interiorul stratului exterior dur, veți găsi o secțiune interioară mai moale și mai plăcută. Părțile mici din interior sunt denumite inimi sau semințe de cânepă.

Beneficii și proprietăți ale consumului de cânepă

1. Poate atenua artrita și durerile articulare

Cercetările au arătat că semințele și uleiul de semințe ale acestei plante pot fi de ajutor în ameliorarea simptomelor artritei reumatoide.

Un studiu publicat în Journal of Ethnopharmacology înfățișează efectele uleiului de semințe de cânepă asupra artritei. Ceea ce au descoperit cercetătorii a fost faptul că tratamentul cu ulei din semințe de cânepă a scăzut rata de supraviețuire a celulelor sinoviale de tipul artritei reumatoide MH7A, iar la anumite doze a promovat chiar moartea celulelor.De asemenea, ei au ajuns la concluzia că uleiul din semințele acestei plante are efecte anti-artritice, care pot ajuta pacienții care suferă de astfel de simptome.

2. Poate ajuta pierderea în greutate

Consumul de semințe ale respectivei plante funcționează ca un suprimant natural al apetitului și vă poate ajuta să vă simțiți mai sătuli și să reduceți pofta și consumul de zahăr.

Conform unui studiu publicat în Jurnalul Colegiului American de Nutriție, aportul de fibre este asociat cu o greutate corporală mai mică. Acest lucru poate fi cauzat, probabil, de senzația de sațietate care se instalează după ce se consumă o masă bogată în fibre.

3.Îmbunătățește sănătatea digestivă

Semințele dplantei sunt bogate în fibre insolubile și solubile, ele oferă mai mult decât suficient pentru a vă menține sistemul gastrointestinal la cote de funcționare normale. În plus, ajută la securizarea unui sistem imunitar robust.

Unul dintre beneficiile alimentelor bogate în fibre este capacitatea lor de a ajuta la ameliorarea constipației.

Un studiu publicat în American Journal of Gastroenterology și realizat la Școala de Medicină Chineză a Universității Baptiste din Hong Kong a cuprins două părți. Subiecții care sufereau de constipație au fost studiați și li s-au administrat pilule de semințe de cânepă. Cercetătorii au descoperit că o doză de 7,5 grame a fost mai eficientă și terapeutică decât dozele de 2,5 sau 5 grame și că tratamentul cu pilule a fost eficient pentru ameliorarea constipației.

4. Îmbunătățește sănătatea părului, a pielii și a unghiilor

Utilizat mai ales în produsele cosmetice de înaltă calitate, uleiul de cânepă este adesea inclus în balsamurile de buze, loțiuni și săpunuri. Uleiul din semințele de cânepă pătrunde în straturile interioare ale pielii și favorizează creșterea sănătoasă a celulelor, rețeta unei pieli netede și moi.

De fapt, cercetătorii care studiază efectele uleiului extras din semințele de cânepă asupra dermatitei atopice sau eczemelor, o afecțiune a pielii care provoacă inflamații și pielea uscată, au descoperit că simptomele pacienților s-au îmbunătățit odată cu utilizarea uleiului.

Deoarece uleiul este de asemenea bun pentru afecțiunile pielii, cum ar fi psoriazisul și eczema, este o idee bună să adăugați semințele în dietă pentru a maximiza aceste beneficii.

5. Semințele de cânepă reduc inflamația

Datorită aportului său perfect de omega-3 și GLA, semințele de cânepă ajută la reducerea naturală a nivelului de inflamație și la întărirea sistemului imunitar.

Cercetările publicate în ACS Omega indică faptul că semințele de cânepă au efecte imunomodulatoare, antioxidante și anti-îmbătrânire.

6.Semințele de cânepă protejează sănătatea inimii

Unele dintre ingredientele cheie în construirea unei inimi sănătoase includ fibre, proteine pe bază de plante, grăsimi sănătoase și consumul redus de zahăr. Semințele de cânepă ajută la realizarea tuturor acestor lucruri.

Cercetările sugerează cu tărie că semințele respectivei plante pot îmbunătăți sănătatea cardiovasculară și hipertensiunea arterială.

Adăugarea uneia sau a două linguri de semințe de cânepă într-un smoothie de dimineață, poate ajuta la scăderea naturală a tensiunii arteriale, la reducerea colesterolului și la îmbunătățirea trigliceridelor.

Calorii și valori nutriționale

Valoarea nutrițională la 100 g:

  • Energie: 2.451 kJ (586 kcal)
  • Carbohidrați: 4,67 g
  • Zaharuri: 1,50 g
  • Lactoză: 0,07 g
  • Fibră dietetică: 4,0 g

Grăsimi

  • Saturate: 4.600 g
  • Monosaturat: 5.400 g
  • Polinesaturate: 38.100 g
  • Omega 3: 9.301 g
  • Omega-6: 28,698 g

Proteine

  • Triptofan: 0,369 g
  • Treonină: 1.269 g
  • Izoleucină: 1.286 g
  • Leucine: 2.163 g
  • Lizină: 1.276 g
  • Metionină: 0,933 g
  • Cistină: 0,672 g
  • Fenilalanină: 1,447 g
  • Tirozina: 1.263 g
  • Valină: 1,777 g
  • Arginină: 4.550 g
  • Histidină: 0,969 g
  • Alanină: 1,528 g
  • Acid aspartic: 3.662 g
  • Acid glutamic: 6.269 g
  • Glicină: 1.611 g
  • Proline: 1.597 g
  • Serină: 1.713 g

Vitamine

  • Vitamina A echivalent: 1 μg
  • Beta caroten: 7 μg
  • Vitamina A: 11 UI
  • Tiamina (B1): 1,275 mg
  • Riboflavina (B2): 0,285 mg
  • Niacină (B3): 9.200 mg
  • Vitamina B6: 0,600 mg
  • Folat (B9): 110 μg
  • Vitamina B12: 0 μg
  • Vitamina C: 0,5 mg
  • Vitamina E: 0,80 mg

Minerale

  • Calciu: 70 mg
  • Cupru: 1.600 mg
  • Fier: 7,95 mg
  • Magneziu: 700 mg
  • Mangan: 7.600 mg
  • Fosfor: 1650 mg
  • Potasiu: 1200 mg
  • Sodiu: 5 mg
  • Zinc: 9,90 mg

Alte compotente

  • Apa: 4,96 g
  • Colesterol: 0 g

Cum se consumă cânepa?

Semințele plantei pot fi consumate crude, măcinate în făină, încolțite sau transformate în pulbere uscată. Semințele de cânepă pot fi, de asemenea, transformate într-un lichid și utilizate pentru coacere sau pentru băuturi, cum ar fi lapte și ceai de cânepă. Uleiul este presat la rece din sămânță și este bogat în acizi grași nesaturați. Frunzele plantei, deși nu sunt la fel de nutritive ca și semințele, sunt comestibile și pot fi consumate crude, ca legumele, cu frunze, în salate și presate pentru a face suc.

Unde se găsește cânepa?

Există o gamă largă de produse bazate pe cânepă. Ele se găsesc în supermarket-uri, în magazinele naturiste și la raioanele dedicate produselor bio. De asemenea intră pe site-ul nostru și poți cumpăra o diversitate de produse care conțin respectiva plantă.

Ia în considerare aceste modalități simple de a utiliza semințele și produsele pe bază de cânepă de pe site- ul NaturaFresh.

  • Unele persoane utilizează uleiul de cânepă în salate și sosuri.
  • Cânepa pudră proteică are un gust de nuci și este adesea adaugată în shake-uri sau smoothie-uri, pentru a stimula aportul de proteine.

  • Semințele de cânepă pot fi folosite într-o gamă largă de mâncăruri, de la dulce până la sărat. Acestea oferă textură, un pic de crunch și o aromă subtilă, de nuci. Sunt un adaos plin de proteine care pot fi presărate peste multe feluri de mâncare sau incluse într-o rețetă, ca ingredient.
  • De exemplu îmbunătățește smoothie-ul cu semințe de cânepă sau la mic dejun, pe lângă iaurt, presărați și semințele acestei plante și fructe.
  • Poți utiliza semințe de cânepă pentru a face o plăcintă. Zdrobește-le până obții o pastă, apoi pune-le într-o tigaie și pune-le la foc.
  • Folosește laptele de cânepă pentru a-ți face cafeaua de dimineața.
  • Pentru gustările dintre mese se pot utiliza batoanele care conțin respectiva plantă, prăjituri sau unt raw eco. Aceste produse sunt gustoase și sănătoase.
  • De asemenea pentru iubitorii de paste, există casarecce cu canepa bio pe care le poți găti după orice rețetă dorești. Ele oferă un plus de sănătate în farfuria ta.

Felicitări pentru că ai ajuns până la sfârșit. Credem că aceste informații nu au putut decât să te ajute și din acest moment o să iei decizia de a include această plantă benefică în alimentația ta.

Pentru mai multe articole și produse despre alimentația sănătoasă intră pe Blogul Natura Fresh sau pe site www.naturafresh.ro.