Beneficii Omega 3  și contraindicații

Acizii grași Omega 3

Sunt acizi grași polinesaturați (acidul eicosapentaenoic şi docosahexaenoic) și fac parte din categoria lipidelor (grăsimilor). Adică, sunt molecule organice solubile în solvenți organici, dar insolubile în apă.

Sunt larg răspândiți în natură, fiind constituenți importanți ai metabolismului lipidic al eucariotelor și joacă un rol important în dietă.

Principalele tipuri de acizi grași Omega 3 importanți pentru dietă:

  • acidul α linolenic, din diverse uleiuri ale plantelor,
  • acidul eicosapentaenoic
  • docosahexaenoic, găsit în uleiurile de proveniență marină (pești în principal)

Surse comune de uleiuri ale plantelor care conțin acid α linolenic includ nucile, semințele comestibile, algele, cânepa. Pentru celelalte tipuri de acizi grași omega 3 sursele sunt de natură animală, adică pește, ulei de pește, de crustacee marine cum ar fi krill-ul sau calamarul.

Suplimentele alimentare cu Omega 3 pot avea beneficii în ceea ce privește prevenția cancerului, a bolilor cardiovasculare și nu numai. În plus, suplimentele cu ulei de pește pot preveni infarcturile miocardice sau atacurile cerebrale.

Beneficii Omega 3 - NaturaFresh - Sursă de omega 3 spirulina

Spirulina este  o microalgă verde-albastră care trăiește în ape dulci, dar și sărate. Pe lângă cantitatea mare de proteine, aceasta asigură și un conținut de aproximativ un gram de grăsimi, mai precis de acizi grași omega 3 esențiali.

Pentru a descoperi alte beneficii ale Spirulinei, recomandăm acest articol: Spirulina beneficii – top 20 motive de a o consuma

Beneficii Omega 3

Acizii grași din Spirulina pot contribui la

  • reducerea totalului de colesterol și trigliceride
  • reducerea presiunii arteriale dacă este consumată în cantități mai ridicate pentru o perioadă mai îndelungată
  • un bun supliment după efortul fizic
  • o potențială creștere a masei musculare
  • ca ajutor persoanelor care suferă de depresie și anxietate deoarece acidul eicosapentaenoic a fost folosit în mod eficient pentru tratarea depresiei
  • ca anti-inflamatori și pot fi utilizați în locul ibuprofenului pentru a diminua durerea menstruală.

Chiar dacă acizii grași sunt buni și vitali pentru organism, în cantități mari și fără o dietă echilibrată, aceștia pot produce disconcordanțe în ceea ce privește beneficiile. Spre exemplu, într-o dietă echilibrată cantitatea de acizi grași omega 3 trebuie să fie în jur de 1-max 3 grame pe zi.

Contraindicații Omega 3

Nu se recomandă Omega 3, în principal,  persoanelor care suferă de anumite afecțiuni. Acizii grași omega 3 nu are trebui administrați persoanelor care au probleme de coagulare a sângelui sau care urmează tratament cu anticoagulante. O doză prea mare provoacă subțierea sângelui și astfel crește riscul de hemoragie, inclusiv de atac vascular cerebral. De asemenea, aceștia trebuie consumați numai la recomandarea medicului în cazul pacienților care au diabet tip 2. Poate provoca și deficiență a vitaminei E dacă se consumă pentru un timp prea îndelungat.

Omega 3 este deci esențial pentru organism și pentru procesele acestuia, dar trebuie să fim atenți de unde îl procurăm deoarece nu poate fi sintetizat de organismul uman și este obligatoriu ca aceștia să fie asimilați din hrană și suplimente alimentare corespunzătoare.